یزدفردا: همسر یک شهید آتش‌نشان در یزد گفت: مسئولان سالی یکبار و فقط به مناسبت روز آتش‌نشان به یاد ما می‌افتند و این در حالیست که بعد از شهادت همسرم، تمام حقوق و مزایای او را قطع کردند و حداقل حقوق بازنشستگی را برای او لحاظ کردند. لذا با وجود دو فرزند و به عنوان سرپرست خانوار برای تامین زندگی، شاغل هستم.

به گزارش یزدفردا: «خدیجه تیموری» امروز هفتم مهرماه که در تقویم کشورمان به نام «روز آتش‌نشان» نامگذاری شده است، اظهار کرد: ‌از عدم پیگیری مسئولان برای قرار گرفتن نام همسرش در زمره شهدا همانند شهدای آتش‌نشان ساختمان پلاسکو گلایه کرد و افزود: نباید فرقی بین شهدا باشد به خصوص این که برخی از مردم تنها کسانی را شهید تلقی می‌کنند که بنیاد شهید آنها را تایید کند و این در حالیست که برخی شهدای ایثارگر مثل شهید تیموری در این زمره جا نگرفته‌اند.

همسر شهید «مسعود تیموری» به شخصیت و روحیات این شهید آتش‌نشان اشاره کرد و گفت: یکی از بهترین خصوصیاتی که ایشان داشتند، این بود که به نماز اول وقت خیلی اهمیت می‌دادند، احترام به والدین برایشان خیلی مهم بود و خدمت کردن به مردم و جامعه را خیلی دوست داشتند.

وی افزود: همین روحیه‌ی کمک به دیگران و علاقه به شعل آتشنشانی نیز باعث شد که شغل خود را در یکی از شرکت‌های فولادی یزد رها کنند و در آتش نشانی مشغول به کار شوند.

تیموری با بیان این که شهید تیموری با علاقه خاصی جهت خدمت به مردم به محل کار خود عزیمت می‌کرد، در مورد نحوه شهادتش گفت: ۱۰ روز بعد از تولد ۳۲ سالگی ایشان در تاریخ ۱۳۹۴/۱۲/۲۳‌، در میدان باهنر مغازه تزئینات ماشین دچار حریق می‌شود که ایشان برای جلوگیری از انفجار و آسیب به خانه‌های اطراف، به داخل ساختمان می‌روند ولی در حین لکه‌گیری حریق، انفجار صورت می‌گیرد و همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) به شهادت می‌رسند.

نام‌گذاری هفتم مهر ماه به عنوان روز آتش نشان به این دلیل است که از آتش نشانان و سختی کار آن‌ها و جان باختگان این شغل حمایت و به شغل پر خطر آنان توجه بیشتری شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا